Úvod > Články a rady > Všeobecné články > Dotazník Makrowinu ukázal, že aj Slováci si už radi priplatia za kvalitu

Dotazník Makrowinu ukázal, že aj Slováci si už radi priplatia za kvalitu

 

Dotazník Makrowinu ukázal, že aj Slováci si už radi priplatia za kvalitu

 

S oknami z Makrowinu je tradične spokojných 100% zákazníkov

 

Opäť neuveriteľných 100% zákazníkov vyjadrilo spokojnosť s výrobkami popredného slovenského výrobcu drevených a drevohliníkových okien spoločnosti Makrowin, s. r .o., Detva. V tradičnom dotazníku, ktorý firma rozoslala všetkým zákazníkom, ktorí si v roku 2018 zakúpili jej výrobky, bolo veľmi spokojných 72% a spokojných 28% respondentov. Žiaden spotrebiteľ nevyjadril nespokojnosť. Úspešnosť návratnosti dotazníkov bola 53%. Informoval o tom Dušan Majer, riaditeľ Makrowinu.

 

S oknami z Makrowinu je tradične spokojných 100% zákazníkov

 

,,Hranicu spokojnosti zákazníkov s našimi výrobkami na úrovni neuveriteľných 100% sme dosiahli prvý raz už v roku 2015 a odvtedy sa nám ju podarilo zopakovať každý rok. Väčšina zákazníkov tiež odpovedala na väčšinu otázok s tým najlepším hodnotením. Až 96% zákazníkov by odporučilo výrobky firmy Makrowin svojim známym a 4% (1 zákazník) nevedeli. Na otázku Prečo ste sa ako zákazník rozhodli pre kúpu výrobkov od Makrowinu (mohli uviesť viac ako 1 odpoveď) odpovedalo 52%, že ich presvedčili odborné a technické znalosti pracovníkov firmy, 48% tak urobilo na základe odporúčaní od svojich známych, 8% oslovila reklama a 4% na odporúčanie stavebnej firmy alebo architekta. O spoločnosti Makrowin sa 44% zákazníkov dozvedelo na základe odporúčania svojich známych, 28% na základe reklamy na internete, 16% na základe reklamy v tlači a po 4% na odporúčanie stavebnej firmy alebo architekta, z praxe a z blogu zdravý dom-Lehotsky,“ vysvetlil D.Majer.

 

Dodal, že príliš sa nezmenili ani najviac preferované vlastnosti pri kúpe okien (viac ako 1 odpoveď): 88% zákazníkov preferuje kvalitu, 77% funkčnosť, 60% použité materiály, 52% tepelnoizolačné parametre, 36% vzhľad, 24% cenu a 4% dodatočné solárne zisky v zime. ,,S montážnymi prácami a servisom výrobkov našej spoločnosti bolo veľmi spokojných a spokojných 96 % zákazníkov, zo toho 60% bolo veľmi spokojných a nespokojný nebol nikto. Podobne 92% zákazníkov bolo spokojných s ochotou, ústretovosťou a profesionalitou obchodných zástupcov spoločnosti. Veľmi spokojných s čistotou po vykonanej montáži bolo 56% a spokojných 44% zákazníkov. Tieto odpovede veľmi priaznivo hodnotia hlavne kvalitu práce našich montážnikov a obchodných zástupcov,“ konštatoval D. Majer.

           

Doplnil, že opäť bola najväčším prekvapením skúsenosť s cenami výrobkov, ktorá potvrdila trend z ankiet minulých rokov. Slovenskí zákazníci si už osvojili filozofiu, že najvyššiu kvalitu nemôžu mať na nízke ceny a že kvalita niečo stojí. Už len preto, že Makrowin vyrába iba kvalitné výrobky, ktoré určujú trendy na trhu a majú nadčasové parametre, nemôže mať nízke ceny. Dotazník poskytuje firme dôležitú spätnú väzbu, lebo poskytuje odpovede na najdôležitejšie otázky ako ďalej fungovať a na čo sa zameriavať.

 

,,Vyrábame iba kvalitatívne najvyššie druhy výrobkov, ktoré si vyžadujú vysoké vstupné náklady. Za svoje peniaze si však zákazník môže dlhé roky vychutnávať tú najvyššiu kvalitu a nadčasovú eleganciu. Preto nemôžeme mať realizačné ceny nízke. Napriek tomu s ich výškou neprejavil nespokojnosť ani jeden zákazník. Naopak rastie percento s cenami spokojných zákazníkov. Na otázku ako ste spokojný s cenami výrobkov spoločnosti  bolo spokojných 56% respondentov a veľmi spokojných 24%. Ani spokojných ani nespokojných bolo 20% zákazníkov. Žiaden zákazník neprejavil nespokojnosť s cenou. Sú to vynikajúce čísla. Treba však zdôrazniť, že  patria zákazníkom, ktorí si okná už dali namontovať. Už v procese výberu okien hľadali čo najkvalitnejšieho výrobcu. Teda už počítali s vyššou cenou a my sme im naplnili ich predstavy o kvalite. Makrowin sa stal za posledné roky synonymom kvality a potvrdil, že sa trafil do vkusu zákazníkov. Už niekoľko rokov neplatí a to ani na Slovensku, že jediným kritériom je cena. Naopak, cena je v spomínanej ankete zo siedmych kritérií až na šiestom mieste,“ upozornil D.Majer.

 

Dodal, že cena už prestala byť hlavnou témou aj pri otázkach zákazníkov. Mnohí sa už naučili rozoznávať serióznych výrobcov s dlhoročnou tradíciou, od rýchlokvasenej konkurencie, stavajúcej na  kradnutí vzorov a klientelisticky vybavených dotáciách z eurofondov. Zdeformované trhové prostredie sa len veľmi pomaly narovnáva.

 

S oknami z Makrowinu je tradične spokojných 100% zákazníkov

 

,,Našťastie za nás hovorí nielen kvalita produkcie, ale aj ocenenia, ktoré sme získali v medzinárodnej konkurencii. Na tohtoročnom stavebnom veľtrhu CONECO získalo bezpečnostné drevohliníkové okno  Makrowin Huricane  ZLATÚ PLAKETU za rok 2019. Toto najvyššie ocenenie dostalo za vysokú odolnosť voči vlámaniu, kvalitný dizajn a veľmi dobré tepelnoizolačné vlastnosti. Vysokú kvalitu výrobkov Makrowinu už v minulosti ocenili odborné poroty veľtrhu Coneco, keď v roku 2016 získali naše drevohliníkové okná a v roku 2015 bezpečnostné dvere našej firmy čestné uznania veľtrhu Coneco.

 

Prerazili sme aj na najnáročnejšom trhu na svete v USA. Americký časopis Cosmopolitan home ocenil ako Dom roka 2018 (2018 COSMOPOLITAN HOME OF THE-YEAR) špeciálny nízkoenergetický dom v Michigane s názvom ,,Deer Haven Residence“, ktorý si postavil na zalesnenom pozemku v blízkosti rieky Thornapple mladý architekt Evan Mathison. Na túto stavbu Makrowin dodal viac ako 20 okien a posuvných dverí s trojsklom, ktoré vyzdvihol ako špičkové aj spomínaný časopis, uzavrel D.Majer.

 

Makrowin, s. r. o., je spoločnosť, ktorá je od roku 1997 významným slovenským výrobcom drevohliníkových okien. Vyrába aj presklené posuvné dvere a je dodávateľom doplnkov k oknám, akými sú interiérové a exteriérové parapetné dosky, siete proti hmyzu, a exteriérové tienenie.